Ανατολική Αττική
ΚΟΣΜΟΣΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - ΚΑΙΡΟΣΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΡοή ειδήσεων

Rogfast Νορβηγία: Ένα Σκανδιναβικό Mega-Project που Αλλάζει τον Χάρτη της Ευρώπης

Η Νορβηγία κατασκευάζει αυτή τη στιγμή ένα από τα πιο εντυπωσιακά έργα μηχανικής στον πλανήτη

Η  σήραγγα Rogfast, που σύμφωνα με σκανδιναβικά και ευρωπαϊκά μέσα θα γίνει η μεγαλύτερη και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο. Με μήκος περίπου 27 χιλιομέτρων και βάθος που αγγίζει τα –392 μέτρα, το έργο θέτει νέα όρια στη σύγχρονη υποθαλάσσια μηχανική.

Τι αναφέρουν τα σκανδιναβικά και ευρωπαϊκά μέσα

Η επίσημη Νορβηγική Οδική Αρχή

Η Statens Vegvesen — δηλαδή η κρατική αρχή οδικών έργων της Νορβηγίας — ανακοινώνει επίσημα ότι το Rogfast θα είναι «το μεγαλύτερο και βαθύτερο υποθαλάσσιο οδικό τούνελ παγκοσμίως», επιβεβαιώνοντας μήκος ~27 km και μέγιστο βάθος –392 m. Statens Vegvesen

Ευρωπαϊκά τεχνικά δίκτυα υποδομών

Εξειδικευμένα μέσα υποδομών αναφέρουν πως το Rogfast εξελίσσεται σε παγκόσμιο ρεκόρ, με το Tunnel Online να το χαρακτηρίζει ξεκάθαρα ως “world’s longest and deepest subsea road tunnel” και να εξηγεί τις τεχνικές προκλήσεις που συνεπάγεται το βάθος σχεδόν 400 μέτρων. Tunnel Online

Η πανευρωπαϊκή οπτική — Euronews

Το Euronews αναλύει τον τρόπο με τον οποίο το Rogfast εντάσσεται στη μεγάλη στρατηγική «φέρυ-free» ακτογραμμής E39, επισημαίνοντας πως το έργο θα αλλάξει μόνιμα τις μεταφορές στη Δυτική Νορβηγία.  Euronews Next

Διεθνής κάλυψη — Newsweek Europe

Διεθνή μέσα αναφέρονται στο έργο ως «σκανδιναβικό mega-project που σπάει τα παγκόσμια ρεκόρ», εξηγώντας πως απαιτεί γεωτρήσεις και συστήματα ασφάλειας σε βάθος σχεδόν 400 μέτρων — επίπεδο που ως σήμερα θεωρούνταν οριακό για οδική σήραγγα. Newsweek Europe

Τι ακριβώς είναι το Rogfast

Το Rogfast είναι το μεγαλύτερο τμήμα της παράκτιας οδικής αρτηρίας E39, ενός κολοσσιαίου σχεδίου που θέλει να ενώσει τη δυτική πλευρά της Νορβηγίας χωρίς φέρι.

Η σήραγγα:

  • θα έχει μήκος ~27 km
  • θα φτάνει στα –392 m κάτω από τη θάλασσα
  • θα αποτελείται από δύο παράλληλες σήραγγες (ένα ρεύμα ανά κατεύθυνση)
  • θα έχει συνδετήριους διαδρόμους ασφαλείας ανά 250 μέτρα
  • θα προσφέρει διπλή λωρίδα κυκλοφορίας σε κάθε σωλήνα

Η κατασκευή της απαιτεί τεράστιες γεωτρήσεις σε σκληρό βραχώδες υπόστρωμα, ειδικούς σταθμούς εξαερισμού και αυστηρά συστήματα πυρασφάλειας — πρόκειται για ένα πραγματικό «εργοτάξιο ακραίων συνθηκών».


 Πώς αλλάζει τη Νορβηγία και την Ευρώπη

  • Κατάργηση των φέρι

Η διαδρομή Stavanger–Bokn σήμερα βασίζεται σε φέρι· με το Rogfast θα κυκλοφορείς αδιάκοπα, οδικώς, κάτω από το φιόρδ.

  • Μείωση χρόνων μετακίνησης

Υπολογίζεται ότι ο χρόνος μετακίνησης θα μειωθεί κατά 40 λεπτά, δημιουργώντας έναν νέο ενιαίο εμπορικό άξονα.

  • Ανάπτυξη ολόκληρης περιοχής

Η δυτική Νορβηγία αποκτά έναν ενιαίο διάδρομο μεταφορών, ευνοώντας βιομηχανία, τουρισμό και καθημερινή κινητικότητα.

Τεχνολογική πρωτιά

Το Rogfast θεωρείται ήδη σημείο αναφοράς για μελλοντικά μεγάλα υποθαλάσσια έργα στην Ευρώπη.

Πότε ολοκληρώνεται

Παρότι το έργο πέρασε από καθυστερήσεις και αναθεωρήσεις κόστους, βρίσκεται πλέον σε πλήρη εξέλιξη.

Οι Νορβηγικές αρχές υπολογίζουν την ολοκλήρωση γύρω στο 2033.

Έργο που γράφει ιστορία στην παγκόσμια μηχανική

Το Rogfast δεν είναι απλά μια μεγάλη σήραγγα. Είναι ένα ευρωπαϊκό τεχνολογικό ορόσημο.

Ένα έργο που δοκιμάζει τα όρια της ανθρώπινης μηχανικής, μεταμορφώνει την ακτογραμμή της Νορβηγίας και θέτει νέα παγκόσμια standards για το πώς χτίζονται οι υποθαλάσσιες υποδομές του μέλλοντος.

Από τα φιόρδ μέχρι τα εργοτάξια στα βάθη της Βόρειας Θάλασσας, το Rogfast είναι η απόδειξη ότι η Ευρώπη εξακολουθεί να τολμά, να καινοτομεί και να χτίζει το αύριο.

Σχετικές αναρτήσεις

Η “ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ” ΠΟΥ ΗΡΘΕ ΑΡΓΑ, ΜΕΤΕΩΡΗ ΚΑΙ ΠΙΟ ΑΒΕΒΑΙΗ ΑΠΟ ΠΟΤΕ — ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ 2026

lazaros lazaros

Πέθανε ο Γιάννης Μπουτάρης

lazaros lazaros

ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ “ΠΑΠΠΑ”: Γιατί να μας επιλέξετε;

lazaros lazaros