Ανατολική Αττική
Ροή ειδήσεων

Παρουσίαση GSX-S1000 GX: «Το υπέρτατο Sport Crossover» λέει η Suzuki

Βρεθήκαμε στην παρουσίαση του GSX-S1000 GX στο Gazarte στο Γκάζι για να δούμε από κοντά το νέο μοντέλο της Suzuki. Υπήρχαν μοτοσυκλέτες, δεδομένα, επιδείξεις, φαγητό, ποτό. Αλλά τι γεύση μας άφησε πραγματικά το GSX-S1000 GX;

Με το που μπήκαμε στο χώρο η Suzuki είχε ένα μικρό στόλο από GSX-S1000 GX διαθέσιμο για να πάρουμε το χρόνο μας να το χαζέψουμε πριν καν ξεκινήσει η παρουσίαση. Σαφώς πήραμε το χρόνο μας και το χτενίσαμε από πάνω ως κάτω.

Εμφάνιση

Πρώτες εντυπώσεις; Σίγουρα εντυπωσιακό. Ακολουθεί το πρόσφατο σχεδιαστικό ύφος της Suzuki, θυμίζοντας το GSX8R στο πιο ψηλό και ίσως πιο άγριο, ή ίσως περισσότερο το GSX-S 1000 GT. Αποφεύγω επίτηδες επίθετα όπως «όμορφο» ή «άσχημο» μιας και συχνά είναι καθαρά υποκειμενικά και δεν υποδηλώνουν την εντύπωση που σου αφήνει μια  μοτοσυκλέτα. Το GSX-S1000 GX (το οποίο από εδώ και στο εξής θα αναφέρω ως «GX» για να αποφύγω την τενοντίτιδα) έχει παρουσία, όχι αστεία. Βαδίζει μια λεπτή γραμμή μεταξύ του ύφους του V-Strom και κάτι σαν τον τρικύλινδρο ανταγωνισμό από τους «άλλους» Ιάπωνες (ξέρετε ποιοι είστε). Οπότε ούτε κάποιο άκαμπτο κοστούμι είναι, αλλά ούτε και κάποιο παπούτσι δρομέα, βαδίζει κάπου στη μέση.


Αγαπημένο κομμάτι ήταν το ρύγχος και η πλαϊνή όψη, ειδικά στο μαύρο. Το μπλε αντίτυπο φαίνεται πιο εντυπωσιακό στις φωτογραφίες αλλά το μαύρο είχε μακράν πιο απειλητικό ύφος από κοντά, που με ελάχιστες παρεμβάσεις γίνεται ακόμη πιο επιθετικό. Επίσης κομψό ήταν και το σκούρο λαδί που η Suzukiονομάζει Pearl Shadow Green. Από την άλλη βέβαια, η ουρά του GX ίσως βγήκε από σημειώσεις τελευταίας στιγμής μιας και κάτι κάπου χάνεται. Δεν το λες άσχημο, απλά θέλει λίγο χρόνο να το συνηθίσεις. Λίγο παράξενη και η επιλογή να κρεμάσουν το σερβομοτέρ προφόρτισης της πίσω ανάρτησης αριστερά στην ουρά σε εμφανές σημείο, αλλά δεν είναι το τέλος του κόσμου. Συνολικά παίρνει αρκετούς πόντους σαν εμφάνιση.

Suzuki GSX-S1000 GX

Λεπτομέρειες

Κατευθείαν φαίνονται οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις, με χρυσά στοιχεία παντού, η TFT οθόνη 6.5 ιντσών είναι το κύριο χαρακτηριστικό του «πιλοτηρίου». Λιτή, απέριττη και τοποθετημένη σε ωραία θέση ως προς τα χειριστήρια.

Όσον αφορά φρένα, βλέπουμε Brembo ακτινικές δαγκάνες μπροστά, Nissin δαγκάνα πίσω, με Nissinαντλίες φρένου. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης που βλέπουμε είναι τα Dunlop Sportmax Roadsport 2, τίμια επιλογή, ειδικά για πρώτης τοποθέτησης ελαστικό.

Το σύνολο της κατασκευής και συναρμολόγησης φαίνεται εκ πρώτης όψεως πολύ ποιοτικό. Τίποτα δεν «χτυπάει» στο μάτι σαν αστοχία, και όλα τα αντίτυπα στην παρουσίαση είναι άπταιστα.

Suzuki GSX-S1000 GX

Εργονομία

Εννοείται πως δεν χάσαμε την ευκαιρία να καβαλήσουμε το GX, έστω και στατικά. Ακόμη και έτσι, αμέσως παίρνουμε μια πρώτη ιδέα για την βασική εργονομία του, και είναι αρκετά πιο επιθετική από ότι περιμέναμε.

Για να δώσω ένα σημείο αναφοράς, έχω ύψος 1.82, κανονικό βάρος (άντε και λίγο κάτι παραπάνω…). Κατευθείαν διακρίνω πως τα μαρσπιέ είναι σχετικά πίσω και ψηλά, και έχω αρκετά διπλωμένα πόδια. Η απόσταση μέχρι το τιμόνι είναι επίσης λίγο μεγαλύτερη από το αναμενόμενο, κάνοντας τη στάση αρκετά επιθετική. Για μένα σαφώς πιο sport, και λιγότερο touring. Προσωπικά το θεώρησα ευχάριστη έκπληξη, μιας και το προτιμώ, αλλά για κάποιον που ψάχνει πιο touring θέση, ίσως δεν είναι το ιδανικό.

Τα χειριστήρια και οι επιφάνειες ελέγχου έχουν ποιοτική αίσθηση, οπότε ακόμη και στατικά, είναι σίγουρα ωραίο μέρος να κάθεσαι. Μέχρι τώρα πολύ θετική πρώτη εντύπωση.

Suzuki GSX-S1000 GX

Η Παρουσίαση

Μετά από λίγη ώρα ελεύθεροι με το GX, ξεκίνησε η επίσημη παρουσίαση. Με το καλησπέρα η Suzuki πήρε πόντους μπαίνοντας κατευθείαν στο ψητό. Ούτε κλινικά slides, ούτε επέμεινε σε κάτι περισσότερο από όσο χρειαζόταν, δίνοντας περισσότερο χώρο στη μοτοσυκλέτα και στη συζήτηση γύρω από αυτή.

Μέσα από σχετικό βίντεο-παρουσίαση και σχολιασμό από τη Suzuki, πήραμε μια εικόνα για το GX, τον εξοπλισμό του, τα συστήματά του και τις ικανότητες του.

Suzuki GSX-S1000 GX

Κινητήρας και βασικά χαρακτηριστικά

Το GX θα φοράει τον ίδιο αλλά εξελιγμένο εν σειρά τετρακύλινδρο 999cc που αγαπάμε εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες. Τηρεί σαφώς προδιαγραφές Euro5 και για άλλη μια φορά η Suzuki ευθέως τονίζει την εικοσαετή γενεαλογία του κινητήρα που αγαπάμε από το GSXR1000. Δεν είδαμε επίσημες τιμές ιπποδύναμης ή ροπής, αλλά αν πάρουμε το GSX-S1000GT λογικά μπορούμε να περιμένουμε περίπου 150 ίππους και κοντά 11 κιλά ροπής. Ευπρεπέστατους αριθμούς για τέτοια μοτοσυκλέτα.

Τα παραπάνω άλογα τροφοδοτεί ένα ντεπόζιτο 19 λίτρων, και η Suzuki δηλώνει κατανάλωση 6.2 λίτραανά 100 χιλιόμετρα. Αναφέρθηκε επίσης και το Assisted Clutch της Suzuki που είναι σαν μεταβαλλόμενο slipper clutch, αυξάνοντας την πίεση του συμπλέκτη σε βαρύ φορτίο, αλλά και μειώνοντας τη κατά την επιβράδυνση για να μην «χοροπηδάει» ο πίσω τροχός στα κατεβάσματα.

Το πλαίσιο είναι Twin Spar αλουμινίου, μια δοκιμασμένη λύση για επιδόσεις και βάρος που η Suzuki ζευγαρώνει με χυτές ζάντες αλουμινίου.

Ο επιμέρους εξοπλισμός συμπεριλαμβάνει Quickshifter για ανεβάσματα και κατεβάσματα, το Smart Cruise Control, Cornering ABS (Το οποίο η Suzuki ονομάζει Motion Track Brake System), LowRPM assist για εκκινήσεις και σύστημα «Anti-lift» του πίσω τροχού κατά τη διάρκεια φρεναρίσματος σε καταβάσεις.

Αφού τελείωσε ο πρόλογος, ήρθε η ώρα για το ζουμί του πράγματος.

Suzuki GSX-S1000 GX

Ηλεκτρονικές αναρτήσεις και βοηθήματα

Εδώ η Suzuki έδωσε ιδιαίτερη έμφαση, μιας και η ηλεκτρονική ανάρτηση αποτελεί ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του GX και μαζί με τη μονάδα IMUτης Bosch, είναι και το θεμέλιο της πλατφόρμας ηλεκτρονικών βοηθημάτων του.

To GX είναι το πρώτο μοντέλο που φοράει το σύστημα SAES (Suzuki Advanced Electronic Suspension) της Suzuki. Το σύστημα αποτελείται από ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο μπροστινό και πίσω σύστημα ανάρτησης της Showa.

Η μπροστινή ανάρτηση έχει ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη απόσβεση (αλλά χειροκίνητη ρύθμιση προφόρτισης), με την πίσω ανάρτηση να είναι πλήρως ηλεκτρονική, με ρυθμιζόμενη απόσβεση και προφόρτιση. Σε συνδυασμό με τη μονάδα IMU 6 αξόνων της Bosch, η Suzuki προσφέρει κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες λειτουργίες.

Σαφώς υπήρχε ένας βομβαρδισμός από αρκτικόλεξα, αλλά θα προσπαθήσω να κρατήσω απλά τα πράγματα.

Suzuki GSX-S1000 GX

Riding Modes

Το GX έρχεται με τρία βασικά Riding modes. A (Active), B(Basic), C(Comfort) που ρυθμίζουν την απόκριση του κινητήρα, της ανάρτησης και των βοηθημάτων που συμπεριλαμβάνουν TractionControl, Lift Limiter (Wheelie control) και Roll TorqueControl (θα επανέλθουμε σε αυτό). Οι αναβάτες μπορούν και να παρέμβουν στις ρυθμίσεις του κάθε mode για να τα φέρουν πιο κοντά στις προτιμήσεις τους.

Ένα από τα αξιοσημείωτα βοηθήματα είναι το RollTorque Control. Σκεφτείτε το σαν το traction control του traction control. Ίσως λίγο γελοία αναλογία, αλλά υπάρχει λόγος.

Χρησιμοποιώντας το IMU και τους λοιπούς αισθητήρες, το GX παίρνει δεδομένα κλίσης και ταχύτητας τροχών για να αλλάξει δυναμικά τη διαθέσιμη ισχύ του κινητήρα ώστε να μειώσει τις πιθανότητες ολίσθησης. Ουσιαστικά θα αλλάζει η απόκριση του γκαζιού όταν είναι πλαγιασμένο πριν καν μπει το Traction Control. Ενδιαφέρουσα λύση μιας και το Traction Control, τείνει να είναι αρκετά παρεμβατικό σε αρκετές μοτοσυκλέτες. Θεωρητικά το Roll Torque Control θα είναι πιο γραμμικό και ομοιογενές σε απόκριση.

Suzuki GSX-S1000 GX

Λειτουργίες ανάρτησης

Εδώ βλέπουμε επιτέλους από τη Suzuki τη λειτουργία Skyhook που η Suzuki ονομάζει Suzuki Floating RideControl. Ο βασικός στόχος της είναι η αυτόματη ρύθμιση απόσβεσης της ανάρτησης σε πραγματικό χρόνο, μειώνοντας τις ταλαντώσεις από ανισόπεδο έδαφος.

Επιπλέον η ανάρτηση ρυθμίζεται δυναμικά βάσει ταχύτητας για βέλτιστη απόδοση, με ανάλογη λειτουργία στα φρένα που ελέγχει αυτόματα τη βύθιση της μπροστινής ανάρτησης.

Προσφέρονται επίσης αυτόματες και custom ρυθμίσεις ανάρτησης για διαφορετικά φορτία αναβατών και αποσκευών.

Κακά τα ψέματα, πολλές από αυτές τις λειτουργίες τις έχουμε ξαναδεί, αλλά η σημαντική διαφορά εδω είναι πως δεν μιλάμε για μια μοτοσυκλέτα των 30.000 ευρώ, αλλά για σοβαρή τεχνολογία σε μια μοτοσυκλέτα που κοστίζει 17.995 ευρώ.

Suzuki GSX-S1000 GX

Οθόνη και λειτουργίες

Οι οθόνες και το ηλεκτρονικό περιβάλλον μιας μοτοσυκλέτας παίζουν συχνά δεύτερο ρόλο (που δεν θα έπρεπε εν έτει 2024), αλλά και εδώ η Suzuki δίνει ξανά έμφαση. Σε μια εποχή όπου οι μοτοσυκλέτες είναι πλέον υπολογιστές φορτωμένοι με λειτουργίες, ο κατασκευαστής που διακρίνεται είναι αυτός που μπορεί να σχεδιάσει το πιο διαισθητικό και εύχρηστο ηλεκτρονικό περιβάλλον.

Εδώ η Suzuki έχει μια μεγάλη διακριτή οθόνη με σαφείς λειτουργίες, επιλογές και ενδείξεις. Υπάρχει ικανότητα σύνδεσης της συσκευής σας, είτε Android ή iOS, χωρίς κάποια έξτρα χρέωση, με πρόσβαση σε επαφές, μουσική, χάρτες και ότι χρειαστείτε.

Suzuki GSX-S1000 GX

Αξεσουάρ

Τέλος, έγινε επίδειξη κάποιων βασικών αξεσουάρ που συμπεριλαμβάνουν αποσκευές, σέλες, μανιτάρια και άλλα, χωρίς τεράστια γκάμα, αλλά ταιριάζοντας με το ύφος της μοτοσυκλέτας.

Suzuki GSX-S1000 GX

Made in Japan

Καθόλη τη διάρκεια της παρουσίασης, υπήρχε ένα κοινό slogan, σαν μια υπενθύμιση από τη Suzuki. Το slogan ήταν Made in Japan. Πριν καν ξεκινήσει η παρουσίαση, το είχαμε παρατηρήσει σε έντονα αυτοκόλλητα στις μοτοσυκλέτες, και στο ύφος της παρουσίασης. Δεν ήταν τυχαίο.

Ύστερα από την παρουσίαση της μοτοσυκλέτας, η εκδήλωση έκλεισε με μία επίδειξη πολεμικών τεχνών, ύστερα από την οποία η Suzuki έδωσε ξανά έμφαση στο Made in Japan. Σε μια εποχή όπου η Suzuki βγάζει νέα μοντέλα, με ανανεωμένο ύφος και τεχνολογία, πιθανότατα το Made in Japan να είναι υπενθύμιση πως οι Ιάπωνες παραμένουν δυναμικά στο χώρο της μοτοσυκλέτας.

Για την ώρα ανυπομονούμε για την πρώτη δοκιμή και τις πρώτες εντυπώσεις στο δρόμο.
πηγη:autotypos

Σχετικές αναρτήσεις

Ισραήλ: Ζήτησε εκκένωση των σχολείων της UNRWA στην πόλη της Γάζας

lazaros lazaros

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Μαθητών-Μαθητριών του Δήμου Διονύσου στο «Κινητό Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανακύκλωσης»

lazaros lazaros

Οι φετινές πυρκαγιές κατέκαψαν 1,7 εκατ. στρέμματα

lazaros lazaros