Ανατολική Αττική
ΕΛΛΑΔΑΡοή ειδήσεων

Στον Εισαγγελέα η αδράνεια – Αποκόλληση ούτε για δείγμα 14 ώρες μετά – Εταιρεία και πλοίαρχος υπό έλεγχο για παραλείψεις

Ασυνείδητη αδράνεια και επικίνδυνη ανοχή – Το ναυτικό ατύχημα στα Νέα Στύρα είναι καμπανάκι για όλο το σύστημα

Όταν ένα φέρι μποτ με 114 ψυχές προσαράσσει σε βραχονησίδα λίγα μόλις μέτρα από την ακτή και η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν έχει κάνει τίποτα επί 14 ώρες για την αποκόλλησή του, το πρόβλημα δεν είναι πια ατυχές – είναι διαχειριστικό, θεσμικό και βαθιά συστημικό.

Η περίπτωση του «Παναγία Παραβουνιώτισσα» στα Νέα Στύρα ξεγυμνώνει την αλυσίδα της ελληνικής ακτοπλοΐας, από την αδράνεια των ιδιωτών μέχρι τα κενά των ελεγκτικών μηχανισμών. Πλοιοκτήτες που δεν εμφανίζονται καν, πλοίαρχοι που αργούν να ενημερώσουν, πλήρωμα χωρίς πρωτόκολλο διαχείρισης κρίσης, επιβάτες που αποβιβάζονται με σιδερένιες σκάλες και διασώζονται με… βάρκες εθελοντών.

Και όλα αυτά, σε μία χώρα που υπερηφανεύεται για τον ναυτιλιακό της πολιτισμό.

Όταν η “εμπορική ευκολία” υπερισχύει της ασφάλειας

Το πρόβλημα είναι παλιό, γνώριμο, και γι’ αυτό ακόμη πιο εξοργιστικό. Για δεκαετίες, κομμάτι της εγχώριας ακτοπλοΐας λειτουργεί με λογική “ό,τι γλιτώνουμε σήμερα, το κερδίζουμε αύριο”, είτε αυτό αφορά συντήρηση, είτε επάνδρωση, είτε σχέδια έκτακτης ανάγκης.

Η μη ανάθεση σχεδίου ναυαγιαίρεσης μέσα στο κρίσιμο πρώτο 24ωρο δεν είναι απλώς αμέλεια — είναι συνειδητή εγκατάλειψη ευθύνης. Ο πλοίαρχος που αργεί να ενημερώσει τις Αρχές δεν παραβαίνει απλώς το πρωτόκολλο· παίζει με τον χρόνο σε βάρος ανθρώπων και θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Όχι άλλο “ευτυχώς δεν είχαμε θύματα”

Το επιχείρημα «όλοι είναι καλά, δεν υπήρξαν τραυματισμοί» δεν είναι υπερασπιστικό. Είναι ηθικά χρεοκοπημένο. Δεν περιμένουμε την τραγωδία για να ενεργοποιηθούν οι θεσμοί. Οι ποινικές και διοικητικές συνέπειες πρέπει να ενεργοποιούνται προληπτικά και παραδειγματικά, όχι μόνο όταν πέφτουν τίτλοι ειδήσεων με μαύρο φόντο.

Εδώ υπήρξε προσάραξη, καθυστέρηση ενημέρωσης, καταγγελίες για μηδενική πληροφόρηση επιβατών, παντελής απουσία σχεδίου και ευθύνης. Αν αυτό δεν κινητοποιεί τους μηχανισμούς επιβολής του νόμου, τότε τι περιμένουμε; Ένα ναυάγιο;

Το λιμενικό έκανε το καθήκον του Η Πολιτεία;

Το Λιμενικό Σώμα κινήθηκε άμεσα και αποτελεσματικά. Όμως δεν μπορεί να σηκώνει μόνο του το βάρος κάθε έκτακτης ανάγκης όταν άλλοι, που κερδίζουν από τη θάλασσα, αποφεύγουν συστηματικά τις υποχρεώσεις τους.

Η Πολιτεία οφείλει να δείξει ότι δεν ανέχεται άλλο αυτή τη κουλτούρα της αυθαιρεσίας. Οι εισαγγελείς, τα λιμεναρχεία, το Υπουργείο Ναυτιλίας πρέπει να επιμείνουν:

  • Στην πλήρη διερεύνηση ευθυνών (ποινικών και διοικητικών).
  • Στην επανεξέταση της αδειοδότησης πλοίων και εταιρειών με ιστορικό παραλείψεων.
  • Στην εφαρμογή και όχι απλώς θέσπιση κανονισμών για την ενημέρωση, εκκένωση και αποκόλληση πλοίων.

Γιατί αν συνεχίσουμε έτσι, η επόμενη φορά δεν θα είναι “ατύχημα χωρίς τραυματίες

Χρήσιμοι σύνδεσμοι

Για ενημέρωση, επίσημες ανακοινώσεις και επιβεβαίωση γεγονότων, οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν τους παρακάτω συνδέσμους:

  • Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
    https://www.ynanp.gr
    (Για ανακοινώσεις και δελτία τύπου σχετικά με το περιστατικό)
  • Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής
    https://www.hcg.gr
    (Για επιχειρήσεις διάσωσης, ΠΑΘ, ΠΛΣ, ΕΚΣΕΔ κ.λπ.)
  • Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος
    https://www.nee.gr
    (Για θέματα ναυτικής ασφάλειας, διαχείριση κρίσεων, εκπαιδεύσεις)

Σχετικές αναρτήσεις

Καλαμάτα: Φωτιά κατέστρεψε ολοσχερώς διαμέρισμα – 4 άτομα στο Νοσοκομείο

lazaros lazaros

Μηχανάκι έπεσε πάνω στις μπάρες του τρένου στη διάβαση της Αγίου Μελετίου.

lazaros lazaros

Ελκυστική η γεωγραφική θέση της Ελλάδας

lazaros lazaros