Ανατολική Αττική
ΕΛΛΑΔΑΚΟΣΜΟΣΡοή ειδήσεων

Συνεχίζεται η γιγαντιαία επιχείρηση διάσωσης για το φλεγόμενο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ Wan Hai 503

Συνεχίζεται η γιγαντιαία επιχείρηση διάσωσης για το φλεγόμενο πλοίο Wan Hai 503, το οποίο παρασύρεται επικίνδυνα προς τις ακτές της Ινδίας. Παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες και τους ισχυρούς ανέμους, το Ινδικό Ναυτικό προσπαθεί να το ρυμουλκήσει με ασφάλεια.

Σημαντική πρόοδο φαίνεται να έχει γίνει στην προσπάθεια να τεθεί υπό έλεγχο η πυρκαγιά που έχει ξεσπάσει στο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ Wan Hai 503.

Την παρασκευή υπήρξαν έντονοι φόβοι, καθώς οι άνεμοι άρχισαν να δυναμώνουν λόγω μιας επερχόμενης καταιγίδας, την οποία οι τοπικοί αξιωματούχοι φοβόντουσαν ότι θα οδηγούσε το πλοίο προς την ακτογραμμή.

Παρά τα συνεχιζόμενα θερμά σημεία και τον πυκνό γκρι και μαύρο καπνό που προερχόταν από το μεσαίο τμήμα του πλοίου, η Ινδική Ακτοφυλακή αναφέρει ότι το Ινδικό Ναυτικό κατάφερε να επιβιβάσει μια ομάδα διάσωσης στο πλοίο αργά την Παρασκευή 13 Ιουνίου.

Χρησιμοποίησαν ένα ελικόπτερο για να επιβιβάσουν τέσσερα μέλη της ομάδας διάσωσης στο κατάστρωμα του πλοίου, τα οποία κατάφεραν να προσδέσουν ένα νέο σχοινί ρυμούλκησης, το οποίο έχει πλέον συνδεθεί με το Ocean Warrior που προσέλαβε η ομάδα διάσωσης.

Αναφέρθηκε ότι ήταν το τρίτο σχοινί ρυμούλκησης που συνδέθηκε στο πλοίο, καθώς τα δύο προηγούμενα έσπασαν. Πριν το Ocean Warrior βρεθεί στη θέση του για τη ρυμούλκηση, η Ακτοφυλακή προσπάθησε να χρησιμοποιήσει το μικρότερο ρυμουλκό Water Lily.

Σύμφωνα με την ενημέρωση για την κατάσταση, το ρυμουλκό δεν είχε επαρκή ισχύ έλξης για να τραβήξει μακριά το Wan Hai 503. Ένα τρίτο ρυμουλκό, το Triton Liberty, που έχει ναυλώσει στο Ναυτικό, στάλθηκε επίσης από το Κότσι για να βοηθήσει στη ρυμούλκηση.

Το Wan Hai 503 βρισκόταν αρχικά περίπου 44 ναυτικά μίλια μακριά από την ακτή, αλλά σύμφωνα με τελευταία νέα, το πλοίο παρασύρεται με ταχύτητες έως και 1,8 κόμβους, ενώ προηγουμένως είχε αναφερθεί ότι «περιστρεφόταν άσκοπα».

Οι τοπικές αρχές έχουν αρχίσει να κάνουν προετοιμασίες σε περίπτωση που το πλοίο οδηγούνταν στην ακτή. Προσπάθησαν να διαβεβαιώσουν τους πολίτες λέγοντας ότι θα υπήρχε προειδοποίηση επτά έως οκτώ
ωρών σε περίπτωση που το πλοίο κατευθυνόταν σε αυτή.

Η ανησυχία αυξήθηκε λόγω της καταιγίδας που θα μπορούσε να έχει ανέμους με ταχύτητα 50 έως 60 μίλια/ώρα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

Ο Γραμματέας της Αρχής Διαχείρισης Καταστροφών της Πολιτείας της Κεράλα δήλωσε στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Manorama ότι τα πράγματα άρχισαν να φαίνονται «τρομακτικά» με τους νοτιοδυτικούς ανέμους να ενισχύονται.

Επιπλέον, ανέφεραν ότι με το μεγαλύτερο μέρος του φορτίου να έχει αποτεφρωθεί, το πλοίο είναι ελαφρύτερο και συνεπώς έχει αυξηθεί η ταχύτητα του.

Το μεγαλύτερο μέρος της φωτιάς έχει σβήσει, αλλά κάτω από το κατάστρωμα και στην περιοχή στο μέσον του πλοίου εξακολουθούν να υπάρχουν θερμά σημεία που συνεχίζουν να απαιτούν ψύξη. Συνεχίζεται επίσης η ρίψη χημικών από ψηλά, καθώς η φωτιά συνεχίζει να καίει.

Οι αρχές καταβάλουν κάθε προσπάθεια για να αποφευχθεί μια ακόμη τεράστια οικολογική καταστροφή στα ανοικτά των ακτών της Ινδίας, η οποία μετά την βύθιση του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC ELSA 3 στις 24 Μαΐου στα ανοικτά της Κεράλα, αλλά και την τραγωδία με την πτώση του αεροπλάνου και τον θάνατο εκατοντάδων ανθρώπων, έχει να αντιμετωπίσει ακόμη μια δύσκολη κατάσταση.

Σχετικές αναρτήσεις

Πώς καταγράφει ο διεθνής Τύπος τη συμφωνία για προσωρινή κατάπαυση πυρός στη Γάζα

lazaros lazaros

Η δεκάδα με τα καλύτερα πανεπιστήμια στον κόσμο – Σε ποια θέση βρίσκονται τα ελληνικά πανεπιστήμια

lazaros lazaros

H Xiaomi αποκαλύπτει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο

lazaros lazaros