Ανατολική Αττική
ΕΛΛΑΔΑΡοή ειδήσεων

Το νέο τούνελ που θα ενώσει 3 περιοχές στη Βόρεια Ελλάδα

Με ταχύτατους ρυθμούς φαίνεται ότι προχωρά η κατασκευή της σήραγγας Κλεισούρας, που αποτελεί το πιο σημαντικό κομμάτι της νέας επαρχιακής οδού στον οδικό άξονα Καστοριά-Πτολεμαΐδα.

Προ ολίγων ημερών, μάλιστα, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, επισκέφτηκε το εργοστάσιο στην περιοχή της Καστοριάς, όπου έκανε αυτοψία και ενημερώθηκε για την πορεία εξέλιξης των εργασιών.

siragga_kleisouras_12_1.jpg
Κατά την αυτοψία του στο εργοστάσιο, ο κ. Ταχιάος συνοδεύτηκε από τη Βουλευτή Καστοριάς Μαρία Αντωνίου, η οποία σε ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανέφερε -μεταξύ άλλων:

«Η κατασκευή της σήραγγας της Κλεισούρας, το σημαντικότερο κομμάτι που εντάσσεται στον οδικό άξονα Καστοριάς-Πτολεμαΐδας, ένα μεγαλόπνοο έργο, ένα όραμα για όλη τη Δυτική Μακεδονία που αποτέλεσε πάγιο αίτημα των κατοίκων της Καστοριάς και της Εορδαίας εδώ και δεκαετίες, προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς.

Με την ολοκλήρωσή του, θα ενώσει τρεις περιοχές (Καστοριά, Εορδαία, Αμύνταιο) και θα αποτελέσει εφαλτήριο περιφερειακής ανάπτυξης, μειώνοντας παράλληλα τις αποστάσεις και αυξάνοντας οδική ασφάλεια».

Η σήραγγα Κλεισούρας είναι διπλής κατεύθυνσης με μήκος 1.365 μ., σήραγγα διαφυγής 1.383 μ. και έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2025.

Θα έχει μία λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 3,75 μ., κατασκευάζεται στο τμήμα ρέμα Κωτούρη-όρια Νομού Κοζάνης, και αναμένεται να μειώσει σε μεγάλο βαθμό τον χρόνο μετακίνησης από την Καστοριά στην Πτολεμαΐδα (και το αντίστροφο).

Το αντικείμενο του έργου

Η σήραγγα Κλεισούρας αποτελεί κομμάτι του έργου που αφορά στην κατασκευή της αρτηρίας της νέας Επαρχιακής Οδού, που εντάσσεται στον οδικό άξονα Καστοριάς – Πτολεμαΐδας και βρίσκεται στα διοικητικά όρια των Περιφερειακών Ενοτήτων Καστοριάς και Φλώρινας και απολήγει στα όρια του νομού Κοζάνης.

Η αρτηρία έχει μήκος 10,3 χλμ., με πλάτος οδοστρώματος 8,0 μ., μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,75 μέτρων ανά κατεύθυνση και επιπλέον λωρίδα καθοδήγησης πλάτους 0,25 μ.

Αναλυτικότερα, το έργο περιλαμβάνει:

    • 4 ανισόπεδους κόμβους
    • σήραγγας Κλεισούρας, διπλής κατεύθυνσης μήκους 1.365μ, με σήραγγα διαφυγής 1.383μ., σε ιδιαίτερα ορεινό ανάγλυφο
    • 1 γέφυρα (ρέματος Κώτουρη), μήκους 34,60μ περίπου
    • 4 κάτω διαβάσεις

Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 71,07 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – συγχρηματοδοτούμενο σκέλος – καθώς είναι ενταγμένο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Μακεδονία στο ΕΣΠΑ 2014-2020.

TyposThessalonikis.Αναθέτουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός, ενώ το έργο κατασκευάζεται από την εταιρεία «ΆΚΤΩΡ», με χρονοδιάγραμμα κατασκευής τα 3 έτη. Το έργο υπεγράφη τον Οκτώβριο του 2022.

Σχετικές αναρτήσεις

Κινητά τηλέφωνα και βιβλία: Πόσα χρήματα ξοδεύουμε κάθε χρόνο;

lazaros lazaros

«Όχι» ιεραρχών στον γάμο ομόφυλων – Αποστολή επιστολών προς τους βουλευτές και ανάγνωση εγκυκλίου σε όλους τους ναούς.

lazaros lazaros

Ecofin: Μαίνεται ο καυγάς για τη μεταρρύθμιση των κανόνων του Συμφώνου Σταθερότητας

lazaros lazaros