Ανατολική Αττική
ΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΡοή ειδήσεων

Η βουλευτής της Πλεύσης Τζώρτζια Κεφαλά τραγούδησε Ελένη Βιτάλη στο κλείσιμο της ομιλίας της – Μια πολιτισμική παρέμβαση με βαθύ συμβολισμό για την τραγωδία των Τεμπών

Η Τζώρτζια Κεφαλά, βουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας και τραγουδίστρια των «Μπλε», έκλεισε την ομιλία της στη Βουλή με μια απρόσμενη μουσική παρέμβαση, ερμηνεύοντας την «Κιβωτό» της Ελένης Βιτάλη, λίγη ώρα μετά τους έντονους διαξιφισμούς που είχαν προηγηθεί στην αίθουσα.

Σε ένα από τα πιο απρόσμενα και ταυτόχρονα φορτισμένα στιγμιότυπα της σύγχρονης κοινοβουλευτικής ιστορίας, η βουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας και γνωστή τραγουδίστρια των «Μπλε», Τζώρτζια Κεφαλά, ολοκλήρωσε την ομιλία της στην Ολομέλεια της Βουλής την Δευτέρα 22 Ιουλίου 2025, τραγουδώντας από το βήμα την «Κιβωτό» της Ελένης Βιτάλη.

Η συζήτηση αφορούσε το πόρισμα για την τραγωδία των Τεμπών, και το κοινοβούλιο βρισκόταν σε κλίμα έντασης και έντονων αντιπαραθέσεων. Εκεί, η Κεφαλά πήρε τον λόγο και αφού χαρακτήρισε την όλη διαδικασία ως μια «παράσταση που ετοιμάζεται να ρίξει αυλαία», προχώρησε σε μια αναπάντεχη καλλιτεχνική – αλλά πολιτικά στοχευμένη – παρέμβαση.

«Στη δική μου δουλειά, η αλήθεια και η ειλικρίνεια είναι το παν», είπε η βουλευτής, πριν τραγουδήσει με καθαρή φωνή:

«Είμαι εξάρτημα εγώ της μηχανής σας / κι ο γιος μου τ’ ανταλλακτικό…»

Οι στίχοι της Βιτάλη, με αναφορές σε μια απρόσωπη κοινωνία όπου ο άνθρωπος μετατρέπεται σε εξάρτημα, αξιοποιήθηκαν με έντονο συμβολισμό: δεν επρόκειτο για μία απλή ερμηνεία, αλλά για μία κριτική προς το πολιτικό και οικονομικό σύστημα που θυσιάζει τον «απλό άνθρωπο» – τον φοιτητή, τον εργαζόμενο – στο όνομα της λειτουργίας ενός μηχανισμού που δεν λογοδοτεί.

Η σκηνή προκάλεσε έκπληξη αλλά και έντονα συναισθήματα στην αίθουσα. Βουλευτές της αντιπολίτευσης χειροκρότησαν, ενώ το προεδρείο της Βουλής, με τη φράση «εξαιρετικά», επικύρωσε το τέλος μιας ομιλίας που έμεινε στη μνήμη περισσότερο για το ύφος της παρά για το περιεχόμενο της επιχειρηματολογίας.

Ένα πολιτιστικό σχόλιο σε μια πολιτική σκηνή

Η Κεφαλά, απόφοιτος μουσικών σπουδών και ενεργή καλλιτέχνιδα επί δεκαετίες, δεν αποστασιοποιήθηκε από τον ρόλο της βουλευτή.
Αντιθέτως, έπλεξε μουσική και πολιτική με έναν τρόπο που υπογράμμισε το έλλειμμα συναισθηματικής ειλικρίνειας στον δημόσιο λόγο.
Η αναφορά της στην «παράσταση» της Βουλής, αλλά και η χρήση του τραγουδιού ως μέσου αποτύπωσης του πόνου, αποτελούν καλλιτεχνική πράξη με πολιτικό βάθος.

Ένα νέο είδος κοινοβουλευτικού λόγου;

Η παρέμβαση της Τζώρτζιας Κεφαλά ανοίγει και ένα μεγαλύτερο ερώτημα: χωρά η τέχνη στον πολιτικό λόγο; Ή μάλλον, μήπως η πολιτική χρειάζεται περισσότερο την ποιητική και την καλλιτεχνική γλώσσα για να αφουγκραστεί πραγματικά τις κοινωνίες που εκπροσωπεί;

Η «Κιβωτός» της Βιτάλη, ειπωμένη από το βήμα της Βουλής, λειτούργησε σαν ένα σκάφος πολιτικής μνήμης και θρήνου – όχι απλώς για τους νεκρούς των Τεμπών, αλλά για όλους όσους νιώθουν «εξαρτήματα» μιας μηχανής που δεν βλέπει την ψυχή τους.

Σε μια Βουλή που συχνά λειτουργεί με στερεότυπα, ξύλινο λόγο και ανακοινώσεις εντυπωσιασμού, η πρωτοβουλία της Κεφαλά ίσως ήταν το πιο ειλικρινές πολιτικό σχόλιο της ημέρας.

Σχετικές αναρτήσεις

Δημήτρης Αποστολόπουλος. Λύσεις από την επιτροπή τροχαίας, της Ένωσης Αστυνομικών Β/Α Αττικής

lazaros lazaros

Πούτιν – Σι: Η Επιλογή Πλευράς Στρατοπέδου

lazaros lazaros

ΣΔΟΕ: Προσποιούμενος τον κούριερ, συνέλαβε 38χρονο που παραλάμβανε δέμα με 2,5 κιλά κάνναβη

lazaros lazaros