Όταν τα όνειρα φορούν τα φτερά του Ικάρου, φτάνουν ψηλά στον ουρανό πέρα από τα όρια που οι άνθρωποι τολμούν να ξεπεράσουν.
Αυτό το αίσθημα της απόλυτης ελευθερίας στους αιθέρες μετέδωσε η δημοσιογράφος της ΕΡΤ, Θωμαή Αδάμου, μέσα από το κόκπιτ ενός αεροσκάφους που ετοιμαζόταν να απογειωθεί.
Πίσω από αυτήν τη μοναδική προσπάθεια βρίσκεται ένας άνθρωπος που δεν είναι μηχανικός αεροσκαφών, αλλά ένας συνταξιούχος αστυνομικός: ο Γιώργος Ηλιόπουλος.
Στη Φλώρινα, με επιμονή και δημιουργικότητα, κατασκευάζει τα δικά του αεροσκάφη έργα τέχνης και τεχνολογίας μαζί.
Το σημερινό μοντέλο είναι το τέταρτο στη σειρά.
Το πρώτο είχε φτιαχτεί από ανακυκλώσιμα υλικά, το δεύτερο, με το όνομα «Άρχων», ταξίδεψε ήδη στις Ηνωμένες Πολιτείες, και τώρα ένα νέο σχέδιο, που θυμίζει σύγχρονο στέλθ, ανοίγει φτερά για το εξωτερικό.
«Αν σπούδαζα αεροναυπηγική, θα μάθαινα μόνο ένα κομμάτι της κατασκευής», λέει ο ίδιος.
«Τώρα μελέτησα για κάθε λεπτομέρεια ενός αεροσκάφους. Πολύ διάβασμα, θεωρητική και πρακτική γνώση, χρήση υπολογιστών και συνδυασμός εμπειριών ήταν το κλειδί για να απογειωθεί η φαντασία».
Δεν ήταν εύκολο για την πλειονότητα των ανθρώπων η εξειδίκευση περιορίζει τον ορίζοντα. Για τον κ. Ηλιόπουλο, όμως, η δίψα για γνώση έγινε φτερό.
Πριν από κάθε απογείωση προηγούνται πειράματα, δοκιμές αντοχής, τροχοδρομήσεις, μικρές πτήσεις πάνω από τον διάδρομο.
Και όταν, έπειτα από μήνες δουλειάς, το αεροσκάφος σηκώνεται στον ουρανό, η χαρά και η πληρότητα δικαιώνουν κάθε θυσία.
Το πιο απίστευτο για τον ίδιο είναι ότι η τεχνολογία που ανέπτυξε έχει ήδη εξαχθεί στο εξωτερικό.
Έδωσε άδειες για κατασκευή σε Ηνωμένες Πολιτείες, Καναδά και Ινδία.
Για το τελευταίο αεροσκάφος δεν υπάρχει κάτι ανάλογο σε καμία χώρα.
Μπορεί να μοιάζει με μαχητικό, αλλά προορίζεται για διασκέδαση. Δεν είναι ακριβό και μπορεί να το αποκτήσει ο καθένας, εξηγεί.
Ωστόσο, η Ελλάδα δεν δείχνει έτοιμη να στηρίξει τέτοιες πρωτοβουλίες.
Οι πιστοποιήσεις αεροσκαφών δίνονται μόνο από το εξωτερικό.
«Κάποιος εισαγωγέας και ένας υπάλληλος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας φρόντισαν να μη δίνονται άδειες σε Έλληνα κατασκευαστή.
Έτσι αναγκάζομαι να απευθύνομαι σε άλλες χώρες», αναφέρει ο κ. Ηλιόπουλος με πικρία.
Και καταλήγει με μια φράση που αποτελεί και μήνυμα:
«Χωρίς έρευνα δεν υπάρχει ανάπτυξη.
Και αν δεν παρακαμφθούν τα συμφέροντα, δεν υπάρχει προοπτική για τη χώρα».