Ανατολική Αττική
ΕΛΛΑΔΑΙΑΤΡΙΚΑ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΑΡοή ειδήσεων

Μόλις 10 ημέρες εργασίας είχε ο 20χρονος στο “Blue Star Χίος” – Καταγγελίες για ασφάλεια και 24ωρη απεργία

Μόλις δέκα ημέρες είχε βρεθεί στο «Blue Star Χίος» ο 20χρονος ναυτικός, που το πρωί της Τετάρτης (24/9) βρήκε τραγικό θάνατο εν ώρα υπηρεσίας, όταν καταπλακώθηκε από υδατοστεγανή πόρτα στο γκαράζ του πλοίου.

Το δυστύχημα συνέβη στις 07:45, την ώρα που το πλοίο εκτελούσε το δρομολόγιο Ρόδος – Πειραιάς.

Ο νεαρός, ο οποίος εργαζόταν ως καθαριστής μηχανής, επιχείρησε να περάσει από το γκαράζ προς το μηχανοστάσιο ανοίγοντας μία από τις έξι υδατοστεγείς πόρτες.

Οι πόρτες αυτές, που ζυγίζουν πάνω από έναν τόνο, λειτουργούν με τοπικό μοχλό για το άνοιγμα και κλείνουν αυτόματα μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, αφήνοντας ελάχιστο περιθώριο στον χειριστή.

Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, ο 20χρονος προσπάθησε να περάσει, με αποτέλεσμα να συνθλιβεί.

Παρά τις προσπάθειες των συναδέλφων του που τον εντόπισαν αργότερα, δεν κατέστη δυνατό να σωθεί.

Όταν το πλοίο έδεσε στις 09:15 στον Πειραιά, μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Τζάνειο, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του.

Η Λιμενική Αρχή Πειραιά και ανακριτικοί υπάλληλοι βρίσκονται στο πλοίο, διερευνώντας τα αίτια του δυστυχήματος.

Σοβαρά ερωτήματα εγείρονται για το αν ο άτυχος νέος είχε λάβει την κατάλληλη εκπαίδευση ώστε να χειριστεί τέτοιο επικίνδυνο μηχανισμό, αλλά και για τις γενικότερες συνθήκες ασφαλείας που επικρατούν στα πλοία.
Εργαζόμενοι καταγγέλλουν πως σε πολλά πλοία του ακτοπλοϊκού στόλου υπάρχουν αντίστοιχα προβλήματα, τα οποία έχουν επισημανθεί χωρίς να λαμβάνονται ουσιαστικά μέτρα.

Αντίδραση ναυτεργατικών σωματείων

Η τραγωδία προκάλεσε την άμεση αντίδραση των ναυτεργατικών σωματείων. Η ΠΕΜΕΝ, η Ένωση Μηχανικών και η Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» προκήρυξαν 24ωρη απεργία από τις 11:00 της Τετάρτης έως τις 11:00 της Πέμπτης 25 Σεπτεμβρίου, με αίτημα το πλοίο να μείνει στο λιμάνι και να ολοκληρωθεί η έρευνα.

Η τραγωδία του 20χρονου δεν είναι ένα «μεμονωμένο περιστατικό», αλλά μια βαριά υπενθύμιση της επικινδυνότητας που αντιμετωπίζουν οι νέοι άνθρωποι στη θάλασσα, συχνά με ελλιπή εκπαίδευση, ανεπαρκή μέτρα ασφαλείας και πίεση χρόνου. Η πολιτεία και οι αρμόδιες αρχές οφείλουν απαντήσεις και κυρίως πράξεις, ώστε καμία ζωή να μη χαθεί ξανά μέσα σε συνθήκες που θα μπορούσαν να είχαν προληφθεί

Υ.Σ.:Η θάλασσα δεν συγχωρεί και η αδιαφορία σκοτώνει.

Το δυστύχημα στο «Blue Star Χίος» απογυμνώνει την ελληνική ακτοπλοΐα από τα μεγάλα της λόγια και δείχνει την σκληρή αλήθεια:
Εργαζόμενοι χωρίς επαρκή εκπαίδευση, μέτρα ασφαλείας που μένουν στα χαρτιά και μηχανισμοί που λειτουργούν σαν παγίδες θανάτου. Όσο οι ζωές των ναυτικών λογίζονται ως «παράπλευρες απώλειες», η πολιτεία και οι εταιρείες θα είναι συνυπεύθυνες για κάθε νέο αίμα που χύνεται στα γκαράζ των πλοίων.

Σχετικές αναρτήσεις

Σύνταγμα: Βεβήλωσαν το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη – Σκηνές ντροπής και αδιανόητη πρόκληση στην καρδιά της Ελλάδας

lazaros lazaros

Σύγκρουση Γερμανίας – Τουρκίας για το τι είναι τελικά το ντονέρ

lazaros lazaros

Ομόνοια: Τι ισχυρίστηκε ο ιδιοκτήτης – Πέπλο μυστήριου ο θάνατος άστεγου σε εστιατόριο

lazaros lazaros