Η Σερβική πετρελαϊκή εταιρεία Naftna Industrija Srbije (NIS), που ελέγχεται κατά πλειοψηφία από Ρωσικά συμφέροντα μέσω της Gazprom Neft και της Gazprom, υπέβαλε νέο αίτημα προς το αμερικανικό Υπουργείο Οικονομικών για παράταση της εξαίρεσης από τις κυρώσεις των ΗΠΑ, καθώς η τρέχουσα άδεια λήγει την 1η Ιουλίου.
Η NIS διαχειρίζεται το μοναδικό μεγάλο διυλιστήριο πετρελαίου της Σερβίας και καλύπτει έως και 80% της εγχώριας αγοράς καυσίμων, γεγονός που την καθιστά κρίσιμη για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας.
Serbia’s Russian-owned NIS oil firm seeks another sanctions waiver from U.S. https://t.co/suANq00r7M https://t.co/suANq00r7M
— Reuters (@Reuters) June 26, 2026
Οι Αμερικανικές κυρώσεις σχετίζονται με τη Ρωσική μετοχική συμμετοχή στην εταιρεία, στο πλαίσιο της ευρύτερης πίεσης της Ουάσινγκτον προς τον ρωσικό ενεργειακό τομέα μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Για να αποφευχθεί πλήρες μπλοκάρισμα της λειτουργίας της, η εταιρεία λαμβάνει επαναλαμβανόμενες προσωρινές εξαιρέσεις ενώ συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις αλλαγής ιδιοκτησίας.
Στο επίκεντρο βρίσκεται πιθανή συμφωνία πώλησης του ρωσικού ποσοστού στην ουγγρική MOL Group, όμως οι συνομιλίες προχωρούν αργά και παραμένουν σύνθετες.
Η Σερβική κυβέρνηση διατηρεί σημαντικό ποσοστό συμμετοχής και παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις.
⚡️Russian-owned oil company in Serbia loses U.S. sanctions exemption.
Serbia’s largest Russian-owned oil company, Naftna Industrija Srbije (NIS), announced on Oct. 9 that it had not received an extension of its U.S. sanctions waiver, Reuters reported.https://t.co/qqghjHGL5l
— The Kyiv Independent (@KyivIndependent) October 9, 2025
Υ.Γ…Στη Σερβία, το θέμα δεν είναι μόνο το πετρέλαιο.
Είναι και η γεωπολιτική ισορροπία.
Το Βελιγράδι προσπαθεί να κρατήσει ανοιχτές γέφυρες με Μόσχα, Ουάσινγκτον και Βρυξέλλες ταυτόχρονα.
Το ερώτημα είναι για πόσο ακόμη θα μπορεί να πατά σε τρεις βάρκες χωρίς να γείρει προς μία.


