Ανατολική Αττική
Διάφορα

Σύρος: Ολοκληρώθηκε ο 1ος Αγώνας Αυτόνομων Ρομποτικών Σκαφών

Την Τετάρτη 12 Ιουλίου στη Σύρο πραγματοποιήθηκε με επιτυχία ο 1ος Αγώνας Αυτόνομων Ρομποτικών Σκαφών τέτοιου είδους στην Ευρώπη. Ο διαγωνισμός αυτός διοργανώθηκε από το Εργαστήριο Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών του Πανεπιστημίου Αιγαίου με την υποστήριξη του Ναυτικού Ομίλου Σύρου, του Ελληνικού Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας, του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης, της UNESCO, του IEEE Oceanic Engineering Society και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και πολλών άλλων φορέων. Η δράση χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω των ερευνητικών έργων CREXDATA και RELAR.

Αυτός ο αγώνας είναι μια επιμορφωτική δράση που αποσκοπεί στην ανάδειξη, προβολή και επιβράβευση καινοτόμων ιδεών που θα χρησιμοποιηθούν στη ναυτιλία, ενώ ταυτόχρονα καλλιεργεί την ευγενή άμιλλα. Είναι μια καινοτόμα δράση που αναδεικνύει ικανότητες και δεξιότητες. Στόχοι της δραστηριότητας είναι η προαγωγή της καινοτομίας, της ναυτοσύνης και η προώθηση των τεχνολογικών εξελίξεων, υποκινώντας και τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα.

Οι φοιτητές σχεδίασαν και ανέπτυξαν αυτόνομα ρομποτικά σκάφη, τα οποία διαγωνίστηκαν σε πραγματικές συνθήκες στη θάλασσα σε αγώνες ταχύτητας, αντοχής και αποφυγής εμποδίων. Κατά τη διάρκεια των αγώνων οι ομάδες λαμβάνοντας συγκεκριμένες συντεταγμένες, προγραμμάτισαν τα σκάφη τους ώστε να επιτύχουν τους στόχους των δοκιμασιών. Η πρώτη δοκιμασία ήταν ένας αγώνας ταχύτητας, ένας αγώνας τριγώνου όπως στην ιστιοπλοΐα. Στόχος της δεύτερης δοκιμασίας ήταν η επίδειξη ενός επιτυχημένου συστήματος ασφαλούς πλεύσης, δηλαδή αποφυγής συγκρούσεων με τα υπόλοιπα σκάφη και εμποδίων (διάσπαρτες σημαδούρες), ενώ η τρίτη δοκιμασία είχε ως στόχο την ανάδειξη της αντοχής του σκάφους και των συστημάτων του για μακρινές πλεύσεις.

Η σχεδίαση και ανάπτυξη ενός αυτονόμου σκάφους αποτελεί ένα σύνθετο τεχνικό έργο με υψηλή πολυπλοκότητα. Οι παράγοντες που επηρεάζουν την κατασκευή? του σκάφους, τόσο σε θέμα χρονοπρογραμματισμου? και κόστους, όσο και σε θέμα ποιότητας υλικών, συστημάτων και αλγορίθμων, το καταστούν ένα εξαιρετικά πολύπλοκο έργο. Όπως είχε πει ο Πιέρ ντε Κουμπερντέν (αναβίωσης των Ολυμπιακών Αγώνων) «αξία είχε η συμμετοχή και όχι η νίκη».

Οι ομάδες συναγωνίστηκαν, δεν ανταγωνίστηκαν για να ολοκληρώσουν με επιτυχία τις δοκιμασίες. Στις τρεις πρώτες θέσεις, κατετάγησαν το σκάφος της ομάδας του τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αιγαίου, το σκάφος του Τμήματος Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και το σκάφος της ομάδας του τμήματος Μηχανικών του Πανεπιστημίου του Πανεπιστήμιου του Πόρτο (Πορτογαλία).

Σημαντική είναι η προσφορά του Κοινωφελούς Ιδρύματος Α. Κομνηνού, το οποίο ανέλαβε να βραβεύσει τις τρεις νικήτριες ομάδες με χρηματικό έπαθλο ύψους 1500 ευρώ, 1000 ευρώ και 500 ευρώ αντίστοιχα.

Παράλληλα, κατά την ίδια περίοδο το διάστημα 3 έως 12 Ιουλίου στο τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων, πραγματοποιήθηκε διεθνές θερινό σχολείο, με στόχο την επιμόρφωση των εκπαιδευόμενων στη ναυτιλιακή πληροφορική και τη ναυτική τεχνολογία, µε ιδιαίτερη έμφαση στη ρομποτική. Κατά τη διάρκεια του θερινού σχολείου πραγματοποιήθηκαν σεμινάρια και πρακτικά εργαστήρια από καθηγητές του Τμήματος, αλλά και συνεργαζόμενων Ιδρυμάτων, με στόχο να προσφέρουν στους συμμετέχοντες τη δυνατότητα της βιωματικής μάθησης και την προετοιμασία των ομάδων για τους τελικούς αγώνες. Οι σπουδαστές ενεπλάκησαν στη σχεδίαση και την ανάπτυξη ενός σύνθετου τεχνικού έργου, όπως η κατασκευή ενός αυτόνομου σκάφους επιφάνειας ή υποβρυχίου.

syrostoday.gr

 

 

Σχετικές αναρτήσεις

Ο Δήμος Αγράφων θα δίνει 3.000 ευρώ για κάθε γέννηση παιδιού από το 2024

lazaros lazaros

Γαλλία: Έλιωσε εκατομμύρια κέρματα επειδή δεν φαίνονταν καλά τα αστέρια της ΕΕ

lazaros lazaros

Ουκρανία: Ο «πόλεμος» των πουλερικών με τους Ευρωπαίους αγρότες

lazaros lazaros