Ανατολική Αττική
ΔΗΜΟΙ - ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣΕΛΛΑΔΑΙΑΤΡΙΚΑ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΑΚΟΣΜΟΣΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - ΚΑΙΡΟΣΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΡοή ειδήσεων

ΝΟΡΒΗΓΙΑ: ΚΕΡΔΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ — Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΟ IRAN ΕΚΤΟΞΕΥΕΙ ΤΗΝ EQUINOR

Η σύγκρουση γύρω από το Iran έχει προκαλέσει ισχυρούς κραδασμούς στις παγκόσμιες αγορές ενέργειας, όμως για τη νορβηγική ενεργειακή γίγαντα Equinor⁠ η κρίση μεταφράζεται τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα σε σημαντική οικονομική ενίσχυση.

Η εταιρεία, Equinor  πρώην Statoil, παραμένει ο μεγαλύτερος προμηθευτής φυσικού αερίου της Ευρώπης και βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση κάθε φορά που η αγορά φοβάται διακοπή ροών από τη Μέση Ανατολή.

Οι εντάσεις στην περιοχή αύξησαν τις τιμές πετρελαίου και φυσικού αερίου, ενισχύοντας άμεσα τα έσοδα της εταιρείας.

Η Equinor, που ελέγχεται κατά περίπου 67% από το νορβηγικό κράτος, ανακοίνωσε πιο επιθετικό πρόγραμμα ανταμοιβής μετόχων, αυξάνοντας τις επαναγορές μετοχών και τις διανομές μερισμάτων.
Η εταιρεία σχεδιάζει ετήσιες επαναγορές μεταξύ 2 και 4 δισ. δολαρίων από το 2027, ποντάροντας σε διατήρηση υψηλών ενεργειακών τιμών.

Παράλληλα, επενδύει και στην περαιτέρω αύξηση παραγωγής. Πριν λίγες ημέρες ανακοίνωσε επένδυση άνω των 4 δισ. Νορβηγικών κορωνών για επέκταση του γιγαντιαίου κοιτάσματος φυσικού αερίου Troll gas field, με στόχο επιπλέον παραγωγή που θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο τη θέση της Νορβηγίας ως βασικού ενεργειακού πυλώνα της Ευρώπης.

Ωστόσο, η εικόνα δεν είναι χωρίς αντιφάσεις.

Η Equinor είχε επιχειρήσει τα τελευταία χρόνια να προβάλει ένα πιο πράσινο προφίλ, επενδύοντας σε ανανεώσιμες πηγές και υπεράκτια αιολικά πάρκα.
Όμως το αυξημένο κόστος, οι καθυστερήσεις αδειοδοτήσεων και η γεωπολιτική αβεβαιότητα έχουν φρενάρει αυτή τη μετάβαση, αναγκάζοντας την εταιρεία να επιστρέψει τουλάχιστον προς το παρόν στον παραδοσιακό πυρήνα της: πετρέλαιο και φυσικό αέριο.

Το παράδοξο είναι σαφές.

Όσο η Ευρώπη μιλά για πράσινη μετάβαση, οι γεωπολιτικές κρίσεις εξακολουθούν να επιβραβεύουν τους παραδοσιακούς ενεργειακούς γίγαντες.

Υ.Γ…Ο πόλεμος σπάνια δημιουργεί νικητές.

Στις αγορές όμως, σχεδόν πάντα κάποιοι κερδίζουν. Και όσο η γεωπολιτική κρατά την ενέργεια όμηρο, το ερώτημα δεν είναι ποιος παράγει περισσότερο αλλά ποιος ελέγχει τη στρόφιγγα.

Σχετικές αναρτήσεις

Οι ηγέτες της G7 προειδοποιούν για τον κίνδυνο ανεξέλεγκτης περιφερειακής κλιμάκωσης

lazaros lazaros

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΗΓΟΣ: ΘΕΩΡΩ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΜΟΥ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΩ ΤΗΝ ΑΞΙΟΤΙΜΗ ΠΕΛΑΤΕΙΑ ΜΟΥ ΌΤΙ ΤΟ ΚΑΤΆΣΤΗΜΑ ΜΟΥ ΔΕΝ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΝΟΘΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΚΛΟΠΗ ΤΗΣ ΠΕΛΑΤΕΙΑ ΜΟΥ.

lazaros lazaros

ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ: Η ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΛΩΡΙΔΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΡΚΙΝΓΚ – ΣΥΜΠΛΟΚΗ ΟΔΗΓΟΥ ΟΑΣΘ ΜΕ ΟΔΗΓΟ ΙΧ ΣΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ

lazaros lazaros