Το Λονδίνο ετοιμάζεται να γίνει το πρώτο μεγάλο διεθνές πεδίο μάχης για τα robotaxi, καθώς τρεις ισχυροί παίκτες η Waymo της Alphabet από τις ΗΠΑ, η Apollo Go (Baidu) από την Κίνα και η Βρετανική Wayve ετοιμάζονται να προσφέρουν αυτόνομες διαδρομές με επιβάτες μέσα στο 2026.
Δεν πρόκειται απλώς για τεχνολογική επίδειξη. Πρόκειται για μια μάχη ελέγχου μιας αγοράς που εκτιμάται ότι μπορεί να φτάσει τα 168 δισ. δολάρια έως το 2035.
From Breakingviews – Breakingviews – London will wage international robotaxi warfare https://t.co/RAhgFOXiul https://t.co/RAhgFOXiul
— Reuters (@Reuters) June 25, 2026
Το Λονδίνο θεωρείται η απόλυτη δοκιμασία: στενοί δρόμοι, διώροφα λεωφορεία, ποδηλάτες, πεζοί, έργα παντού και ένα από τα πιο περίπλοκα κυκλοφοριακά περιβάλλοντα στον κόσμο.
Αν ένα robotaxi καταφέρει να επιβιώσειεκεί, αποκτά παγκόσμια αξιοπιστία.
Η Αμερικανική Waymo βασίζεται σε πανάκριβα οχήματα γεμάτα lidar, radar και κάμερες, με κόστος που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνει τα 125.000 δολάρια ανά όχημα.
Η Κινεζική Baidu ακολουθεί παρόμοια λογική, αλλά με φθηνότερο hardware κινεζικής παραγωγής, μειώνοντας το κόστος κάτω από τα 30.000 δολάρια.
Η Βρετανική Wayve ποντάρει σε κάτι διαφορετικό: περισσότερη τεχνητή νοημοσύνη, λιγότερους αισθητήρες και ελάχιστη χαρτογράφηση, με πολύ χαμηλότερο κόστος ανάπτυξης.
Race for robotaxi market arrives in London https://t.co/ijGsVWnxyr
— The Straits Times (@straits_times) June 24, 2026
Το παιχνίδι όμως δεν θα κριθεί μόνο στην τεχνολογία αλλά και στο κόστος της διαδρομής. Σήμερα, τα ταξί στο Λονδίνο είναι από τα ακριβότερα παγκοσμίως.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι, όταν τα robotaxi φτάσουν σε μεγάλη κλίμακα, το κόστος μπορεί να πέσει κάτω από 1 δολάριο ανά χιλιόμετρο, δημιουργώντας σοβαρό ανταγωνισμό όχι μόνο για τα παραδοσιακά ταξί αλλά και για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Η μεγάλη ανησυχία αφορά και το γεωπολιτικό σκέλος. Η είσοδος κινεζικών αυτόνομων οχημάτων σε κρίσιμες δυτικές υποδομές προκαλεί ήδη ερωτήματα για δεδομένα, κυβερνοασφάλεια και στρατηγική εξάρτηση, θυμίζοντας σε αρκετούς την υπόθεση της Huawei.
With news that robotaxis could be available in London as soon as September, we wanted to ask…
Would you use an autonomous vehicle? 🤖 🚕
If yes, why? If no, why not?
Let us know in the comments⬇️ #driverlesscars #selfdrivingcars @Waymo pic.twitter.com/SweoDPmJMj
— London TravelWatch (@LonTravelWatch) January 29, 2026
Υ.Γ…Κάποτε οι μεγάλες δυνάμεις ανταγωνίζονταν για πετρέλαιο, λιμάνια και θαλάσσιες οδούς.
Σήμερα η μάχη ίσως ξεκινά από κάτι πιο απλό: ποιος θα ελέγχει τη μετακίνηση στις πόλεις του αύριο.
Το robotaxi μπορεί να μοιάζει με απλό ταξί χωρίς οδηγό αλλά πίσω του κρύβεται ένας νέος πόλεμος τεχνολογίας, δεδομένων και επιρροής.


